Contentmarketing

“Great content is the best sales tool in the world!”

‘Pushy’ reclameboodschappen hebben hun beste tijd gehad. Klanten, zowel B2C als B2B, gaan zelf op zoek naar oplossingen wanneer het hen past. Die tocht start met een Google zoekopdracht. Ze informeren zich over jouw oplossingen én die van je concurrenten. Precies daarom is authenticiteit zo belangrijk.

Via de gepaste strategische aanpak en de juiste content kan je potentiële klanten jouw merk, product of dienst zelf laten ontdekken in hun zoektocht naar oplossingen. Personalisatie en interactie zijn de kernbegrippen in deze aanpak.

En hier gaat het bij heel wat ondernemingen fout. Ze starten Facebook, Instagram en Twitter op, creëren profielen en pas dan denkt men na over de content. Een succesvolle contentstrategie vereist een duidelijk plan met heldere doelen. Wat en wie willen we bereiken en waarom? Dan pas volgt de juiste kanaalkeuze.

Goede contentmarketing vertrekt dan ook van een goed inzicht in je buyer personae en hun buyer journey. Je buyer personae leren je hoe je klanten in mekaar zitten, met welke argumenten je hen kan overtuigen en wat je daarentegen moet vermijden. De buyer journey geeft je inzicht in hun online en offline touchpoints zodat je potentiële klanten via een trechter naar de aankoopbeslissing kan leiden.

Pubmarket! werkt hiervoor met inbound marketing gebaseerd op het acroniem ACCD.

Attract, Convert, Close, Delight. In de attract fase trek je de aandacht met heldere en duidelijke blogs in een eerder journalistieke stijl. In de convert fase gaat alle aandacht naar lead nurturing met extra informatie en aantrekkelijke aanbiedingen. In de close fase is het aan de sales om van de goed geïnformeerde prospect een klant te maken. In de delight fase begint het nurturing proces opnieuw om klantentrouw te creëren. We houden steeds in het achterhoofd dat een loyale klant een bijzonder rendabele investering is. Het kost steeds veel meer om een nieuwe klant aan te trekken dan om een bestaande klant te behouden!

Om je contentmarketing zo efficiënt mogelijk op te zetten, werkt Pubmarket! met marketing automation op basis van programma’s zoals Sharpspring. Het klinkt misschien paradoxaal maar automatisatie kan er voor zorgen dat je contentmarketing juist heel erg persoonlijk wordt.

Contentmarketing is niet enkel een kwestie van strategie: content writers en vloggers zorgen ervoor dat je artikels, whitepapers en podcasts eruit springen!

Strategisch creatief, denken én doen:
creëren, activeren, evalueren en ... optimaliseren!

Maak kennis met onze resultaatgerichte aanpak.
Contacteer ons

Headlines to be proud of

The vegan burger battle

Lancering van de nieuwe vegan Raw NoBeef Burger

"The vegan burger battle"

Op&Top Prik&Tik!

Feelgood campagne

"Op&Top Prik&Tik!"

Een nieuw intern communicatie​platform: UFS NEWS 2.0

'make it engaging & relevant'

"Een nieuw intern communicatie​platform: UFS NEWS 2.0"