Back to top

“Word gekend waarvoor je wil gekend worden!”

Meer informatie over onze strategische aanpak?

Why?

Voor we het merk beginnen opbouwen en starten met brand activation, is het belangrijk om het fundament helder te hebben. Wat is het DNA van ons bedrijf, onze organisatie of onze persoonlijkheid? Wat is er onveranderlijk eigen aan ons bedrijf en onze persoonlijkheid dat uniek en waardevol is om succesvol te kunnen ondernemen? Vandaag, morgen en op lange termijn.

Als je niet ontdekt wat de essentie is van je organisatie, heb je geen goed uitgangspunt voor je positionering. Het DNA is het ‘why’ van je organisatie en dit ‘why’ is niet louter geld verdienen. Dat is een aangenaam neveneffect. Klanten en andere stakeholders die je bedrijf ontdekken, willen weten wie je bent, waar je voor staat en wat je onderscheidt. Dat is de basis voor hun keuzes.

Jouw DNA-paspoort

Bij Pubmarket! leggen we dit essentiële fundament alvorens we een brand opbouwen. Via een workshop gaan we doelgericht op zoek naar jouw genen, jouw DNA. Samen gaan we op zoek naar het juiste antwoord op onder meer volgende vragen:

  • Wie zijn we? Wat is onze missie en visie?
  • Waar staan we voor? Wat zijn onze kernwaarden?
  • Waar gaan we voor? Wat zijn onze merkwaarden?
  • Wat is ons one-word-proposition of toverwoord?
  • Hoe bewijzen we dat? Wat zijn onze stijlwaarden?
  • Wat is ons verhaal?

Dit DNA paspoort is de basis voor een krachtige positionering en de bijhorende proposities.

Het bepalen van deze mentale merkidentiteit is stap één. De visuele merkidentiteit is stap twee. Hier creëren of verfijnen we jouw naam, logo en baseline en stellen we jouw huisstijlhandboek samen.

Dan pas kan je aan de slag met je brand activatie, steeds in lijn met je DNA en je strategische doelstellingen.

Stappenplan:

  1. Het DNA-paspoort uitdiepen
  2. De visuele merkidentiteit creëren
  3. Het brand activatieplan uitwerken
  4. Implementeren
  5. Meten en bijsturen

Bekijk ook deze cases

Lees ook volgende artikels

De titel boven dit artikel neem je best letterlijk. Voice search is, zeker in de Angelsaksische landen, aan een onstuitbare opmars bezig.

event communicatie - tien tips voor een goed persbericht

Het schrijven van een goed persbericht is lang niet zo eenvoudig. Opvallen tussen de massa is de boodschap. In dit artikel vind je enkele tips voor een goed persbericht.

Blogartikel "Pubmarket! wint twee B2B Press & Communication Awards!"

Met de campagne ‘Diamonds with a story’ voor diamantproducent Rio Tinto Diamonds en het UniKIT-programma van Unilever Food Solutions behaalde Pubmarket! twee topawards!