Back to top

“De kracht van je content bepaalt de kracht van je social media!”

Meer informatie over social media marketing?

Social media zijn niet meer weg te denken uit de optichannel mediamix, niet enkel de klassiekers zoals Facebook en Instagram, maar ook relatieve nieuwkomers zoals Twitch en TikTok. Net als ieder volwaardig communicatieplan start ook een socialmediaplan met het vastleggen van de strategie. Welke doelstellingen wil je bereiken? Welke doelgroepen wil je aanspreken? Daarop worden je contentplan en de keuze van de kanalen geënt. Een keuze die je regelmatig moet updaten want het aantal kanalen blijft toenemen: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Pinterest, Twitter, Twitch, TikTok, Snapchat enz. Al deze kanalen hebben een eigen bereik, eigen formats en een eigen tone-of-voice. Daar dien je rekening mee te houden.

Eens je strategie uitgetekend is, kan je starten met mogelijk het belangrijkste onderdeel van je aanpak: de contentcreatie en -planning. Het belang hiervan kan niet genoeg benadrukt worden. De kracht van je content bepaalt de kracht van je social media! Pubmarket! werkt bij voorkeur met maandelijkse contentplannen die ons toelaten om zo kort mogelijk, maar toch gestructureerd, op de bal te spelen.

Met die content gaan we aan de slag. We creëren posts, video’s, promo’s, activaties, wedstrijden, enz. We kijken samen of we influencers inschakelen of net niet. Alles wordt geplaatst en gepromoot volgens de regels van de kunst. Verlies zeker het advertentiebudget niet uit het oog, want op social media geldt meer dan ooit het adagium ‘no pay, no reach’. Daar zorgen de algoritmes van de netwerken wel voor.

Daarmee is de kous niet af. Pubmarket! kan ook je conversatiemanagement, je communitymanagement en je reputatiemanagement op zich nemen. Opnieuw erg belangrijk want socialmediacommunicatie is in de eerste plaats een dialoog met je doelgroepen. Je snelheid van handelen is cruciaal.

Via Google Data Studio monitoren we alle resultaten in real time. Regelmatig bezorgen we je een uitvoerig rapport met niet enkel je key figures, maar ook een analyse van je performance in functie van je doelstellingen en optimalisatievoorstellen. Het zijn de resultaten die tellen!

Stappenplan:

  1. Doelstellingen en doelgroepen in kaart brengen
  2. Uittekenen van je social personae en hun journey
  3. Kanaalkeuze en uitwerken van je profielen
  4. Opstellen van je contentplan
  5. Realisatie van je content
  6. De campagnes implementeren
  7. Meten en bijsturen

Lees ook volgende artikels

De titel boven dit artikel neem je best letterlijk. Voice search is, zeker in de Angelsaksische landen, aan een onstuitbare opmars bezig.

event communicatie - tien tips voor een goed persbericht

Het schrijven van een goed persbericht is lang niet zo eenvoudig. Opvallen tussen de massa is de boodschap. In dit artikel vind je enkele tips voor een goed persbericht.

Blogartikel "Pubmarket! wint twee B2B Press & Communication Awards!"

Met de campagne ‘Diamonds with a story’ voor diamantproducent Rio Tinto Diamonds en het UniKIT-programma van Unilever Food Solutions behaalde Pubmarket! twee topawards!