Back to top

“Wat iemand anders over jou zegt, is per definitie geloofwaardiger dan wat je zelf zegt.”

Meer informatie over PR?

Ondernemers voelen zich vaak erg ongemakkelijk tegenover de pers. Ze gaan ervan uit dat journalisten bijna per definitie op zoek gaan naar slecht nieuws. Dit klopt niet. Journalisten en bloggers zijn dag in dag uit op zoek naar content met nieuwswaarde voor hun lezers, kijkers, luisteraars of surfers. Ondernemers kunnen hen daarbij helpen door nieuws toe te leveren. Ieder bedrijf is een nieuwsbron, maar die bron moet wel aangeboord, gezuiverd, gebotteld en gedistribueerd worden.

Daar kan Pubmarket! je bij helpen. Samen met jou gaan we op zoek naar het nieuws in je bedrijf en dat is vaak meer dan je denkt. We helpen je om van buiten naar binnen te denken. Wat is er in jouw onderneming interessant voor de buitenwereld? Nieuwe producten of services, technologische innovaties, groei, nieuwe markten, investeringen, wissels aan de top, overnames, enz. Allemaal onderwerpen die journalisten, bloggers en influencers kunnen interesseren als je hen out of the box triggert en informeert.

PR, of voluit Public Relations, is wel per definitie een complementaire benadering.

PR vervangt jouw paid communication, die je van a tot z zelf in de hand hebt, niet.

Maar als earned medium kan een goed artikel, een goede reportage of een goede recensie er wel een extra dimensie aan toevoegen: third party credibility. Wat iemand anders over jou zegt, is per definitie geloofwaardiger dan wat je zelf zegt.

  • Pubmarket! kan je helpen om je persstrategie uit te werken en te implementeren.
  • Via een strategische sessie gaan we samen op zoek naar alles wat nieuwswaarde kan hebben. Die input is de basis voor je nieuwskalender
  • We brengen alle relevante media in kaart en selecteren de juiste journalisten, bloggers en influencers
  • We redigeren je persberichten vanuit een opvallende en originele invalshoek en we zorgen voor het juiste beeldmateriaal om maximaal te scoren
  • Ieder persbericht wordt aangevuld met een corporate boilerplate met beknopte maar to-the-point informatie over je bedrijf en je waarden
  • We distribueren je informatie op het juiste moment naar de juiste personen
  • Is er echt belangrijk nieuws, dan organiseren we een perscontact met alles erop en eraan
  • We monitoren alle publicaties.

Stappenplan:

  1. Het potentiële nieuws van je bedrijf in kaart brengen
  2. Opstellen van je nieuwskalender
  3. Samenstellen van een PR-bestand op maat
  4. Redactie en distributie van je persberichten
  5. Opvolging van je persberichten
  6. Monitoren en bijsturen

Lees ook volgende artikels

De titel boven dit artikel neem je best letterlijk. Voice search is, zeker in de Angelsaksische landen, aan een onstuitbare opmars bezig.

event communicatie - tien tips voor een goed persbericht

Het schrijven van een goed persbericht is lang niet zo eenvoudig. Opvallen tussen de massa is de boodschap. In dit artikel vind je enkele tips voor een goed persbericht.

Blogartikel "Pubmarket! wint twee B2B Press & Communication Awards!"

Met de campagne ‘Diamonds with a story’ voor diamantproducent Rio Tinto Diamonds en het UniKIT-programma van Unilever Food Solutions behaalde Pubmarket! twee topawards!