Back to top

“Products are made in a factory, brands are created in the mind!”

Meer informatie over onze strategische aanpak?

Alvorens je een nieuw merk kan introduceren op de markt en je kan starten met je merkactivatie, moet je de identiteit, de kern van je merk heel duidelijk en helder definiëren. Binnen het brand design model dat we bij Pubmarket! hanteren, starten we steeds met de mentale en visuele merkidentiteit, alvorens we het merkactivatieproces opstarten.

Dit zijn twee onontbeerlijke stappen voor ieder merk, voor iedere onderneming. Je moet zelf precies weten waar je merk voor staat om je doelgroepen te kunnen overtuigen van je merkwaarden. De mentale merkwaarden vormen de kern van het brand design model. Wat is de relevantie en de ambitie van ons merk? Wat willen we uitstralen naar welke doelgroepen? Zodra de kern duidelijk is, kunnen we starten met de opbouw van de visuele merkidentiteit: een onderscheidende look & feel voor het merk, een krachtig logo c.q. baseline, de definitie van de tone-of-voice enz.

Pas zodra deze fundamenten klaar zijn, kunnen we starten met de merkactivatie. Hiervoor werken we per doelgroep een customer brand journey model uit, waarin we voor iedere stap in het beslissingstraject van onze potentiële klanten de juiste brand touchpoints uitwerken. Fysieke en digitale merkuitingen die bepalend zijn voor het reële merkimago in de markt. Pubmarket! focust erop om iedere etappe in de reis van de klant zo aantrekkelijk mogelijk te maken. 

Stappenplan

  1. Analyse van de fundamenten voor de mentale merkidentiteit
  2. Uitwerken van de merkidentiteitskit
  3. Creatie van naam, logo en baselines
  4. Doorvertaling naar de visuele merkidentiteit
  5. KPI bepaling op basis van het marktpotentieel
  6. Meten en bijsturen
     

Bekijk ook deze cases

Lees ook volgende artikels

De titel boven dit artikel neem je best letterlijk. Voice search is, zeker in de Angelsaksische landen, aan een onstuitbare opmars bezig.

event communicatie - tien tips voor een goed persbericht

Het schrijven van een goed persbericht is lang niet zo eenvoudig. Opvallen tussen de massa is de boodschap. In dit artikel vind je enkele tips voor een goed persbericht.

Blogartikel "Pubmarket! wint twee B2B Press & Communication Awards!"

Met de campagne ‘Diamonds with a story’ voor diamantproducent Rio Tinto Diamonds en het UniKIT-programma van Unilever Food Solutions behaalde Pubmarket! twee topawards!