Back to top

“Mensen kiezen niet enkel voor een job, maar ook voor een bedrijf!”

Meer informatie over employer branding?

Een sterk werkgeversmerk neerzetten doe je niet met een gladde campagne en een mooi logo. Die ballon wordt zo doorprikt door je medewerkers en kandidaat medewerkers. Mensen kiezen niet enkel voor een job, maar ook voor een bedrijf met een oprecht en waardevol verhaal. Daarom start employer branding met introspectie, analyse, strategie en authentieke storytelling. Dan pas kan je starten met doelgerichte campagnes.

Je moet dus eerst en vooral de realiteit achterhalen. Wat gebeurt er echt achter de bedrijfsmuren? Hoe zit je bedrijfscultuur in mekaar? Hoe ervaren je medewerkers die cultuur? Jouw werkgeversidentiteit of employer value proposition, afgekort EVP, is een mix van waarden, attitudes en stijl die het fundament vormen van je employer branding campagnes.

Het belang van een goed doordachte human capital strategie kan niet genoeg benadrukt worden. Wist je dat maar liefst één derde van je nieuwe medewerkers het bedrijf binnen de zes maanden verlaat als jouw EVP niet overeenstemt met de realiteit? Daarom begin je hier best niet aan als de nood aan personeel het hoogst is. Proactiviteit loont, niet enkel om nieuw talent aan te trekken maar ook om je eigen werknemers loyaal aan de onderneming te binden en te laten doorgroeien.

De eigen werknemers zijn niet alleen de belangrijkste vertegenwoordigers van jouw bedrijf, ze hebben ook het beste beeld van je employer brand. Daarom betrekt Pubmarket! via focusgesprekken en diepte-interviews ook je medewerkers bij het proces. Het levert je niet alleen waardevolle ambassadeursverhalen op die je kan inzetten in je zoektocht naar nieuw talent, het creëert ook betrokkenheid doordat je respect toont voor hun mening. Qua empowerment kan dit tellen!

Via deze workshops en workshops met de directie brengen we jouw EVP en employer journey in kaart. Zo zijn we zeker dat we op de juiste basis kunnen starten met gerichte employer branding campagnes!

Stappenplan:

  1. Je identiteit en organisatiecultuur in kaart brengen
  2. Je employer journey in kaart brengen
  3. Bouwen aan je EVP en op zoek naar echte verhalen
  4. Content en kanalen ontwikkelen
  5. Je communicatie implementeren
  6. Meten en bijsturen

Bekijk ook deze cases

Lees ook volgende artikels

De titel boven dit artikel neem je best letterlijk. Voice search is, zeker in de Angelsaksische landen, aan een onstuitbare opmars bezig.

event communicatie - tien tips voor een goed persbericht

Het schrijven van een goed persbericht is lang niet zo eenvoudig. Opvallen tussen de massa is de boodschap. In dit artikel vind je enkele tips voor een goed persbericht.

Blogartikel "Pubmarket! wint twee B2B Press & Communication Awards!"

Met de campagne ‘Diamonds with a story’ voor diamantproducent Rio Tinto Diamonds en het UniKIT-programma van Unilever Food Solutions behaalde Pubmarket! twee topawards!