Back to top

“Alles begint met een analyse van de relevante key figures die je wil opvolgen.”

Meer informatie over data analytics & reporting?

Parallel aan de groei van digital marketing en de snelle digitale transformatie nemen ook de beschikbare data exponentieel toe. Maar het is niet omdat het kleinste detail meetbaar is, dat je dit ook moet doen. Het risico is reëel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Alles begint met een analyse van de relevante key figures die je wil opvolgen en de verbanden die je wil leggen. Dit moet je helder hebben in functie van twee doelstellingen: de analyse van de resultaten van je campagnes en de optimalisatie van die resultaten.

Zowel voor deze analyses als voor de reporting naar alle stakeholders toe, is Google Data Studio een bijzonder degelijke tool. Een Google Data Studio (GDS) rapport verzamelt niet enkel de data van Google Ads, maar ook de data van andere platformen zoals je eigen website en webshop, Facebook, Instagram, LinkedIn, enz. Zo kan je de resultaten van je verschillende kanalen heel overzichtelijk bundelen via één tool in één rapport. Bovendien werkt GDS in real time zodat de analyses steeds up-to-date zijn zowel voor Pubmarket! als voor de klant. Bijzonder handig als je CEO of een leverancier die een campagne co-financierde de laatste stand van zaken wil kennen.

Pubmarket! bouwt voor iedere klant een gepersonaliseerde rapport dat rekening houdt met de specifieke KPI’s, maar ook de brand guidelines van de klant. De frequentie van de bespreking van de cijfers wordt in onderling overleg bepaald. Maandelijkse rapportage is gebruikelijk, maar in functie van de campagne kan er ook minder of meer tijd tussen zitten.

Stappenplan:

  1. Analyse en keuze van de online parameters in functie van de KPI’s
  2. Koppelen van alle kanalen binnen GDS
  3. Inrichting & optzetten van het GDS rapport
  4. Dagelijkse opvolging van het dashboard. Bijsturing indien nodig.
  5. Maandelijkse rapportering
  6. In depth analyses & optimalisatie

Bekijk ook deze cases

Lees ook volgende artikels

De titel boven dit artikel neem je best letterlijk. Voice search is, zeker in de Angelsaksische landen, aan een onstuitbare opmars bezig.

event communicatie - tien tips voor een goed persbericht

Het schrijven van een goed persbericht is lang niet zo eenvoudig. Opvallen tussen de massa is de boodschap. In dit artikel vind je enkele tips voor een goed persbericht.

Blogartikel "Pubmarket! wint twee B2B Press & Communication Awards!"

Met de campagne ‘Diamonds with a story’ voor diamantproducent Rio Tinto Diamonds en het UniKIT-programma van Unilever Food Solutions behaalde Pubmarket! twee topawards!