Back to top

“Zowel de juiste mediamix als de juiste bidding strategie zijn cruciaal om het beste uit je mediabudget te halen.”

Meer informatie over het opstellen van een communicatiestrategie?

Zodra we via het brand design model een stevige basis gelegd hebben voor je merkidentiteit en positionering is het tijd om hierop de juiste communicatiestrategie te enten. In deze strategie leggen we eerst vast welke communicatietouchpoints we per doelgroep inzetten om de strategische en tactische doelstellingen te kunnen realiseren. Daarna werken we een planning uit binnen het vooropgestelde tijdskader. Welke mediakanalen zet je wanneer in voor welk budget?

Anno 2020 is mediaplanning bijzonder complex specialistenwerk. Het aantal beschikbare media, zowel online als offline, is geëxplodeerd en de tarieven zijn absoluut non-transparant. Een campagne zonder online kanalen is haast ondenkbaar geworden, maar toch moeten we er rekening mee houden dat de klassieke offline printmedia, de audiovisuele media en de outdoor media vaak onmisbaar zijn in een impactvolle communicatiestrategie. 

Zowel de juiste mediamix als de juiste bidding strategie zijn cruciaal om het beste uit je mediabudget te halen. Een zo groot mogelijk bereik met de sterkst mogelijke impact naar jouw doelgroepen toe aan de juiste prijs, daar gaat het om! 

Stappenplan:

  1. Keuze van de mediatouchpoints
  2. Planning van de mediakanalen
  3. Bepalen van de bidding strategie
  4. Mediabuying en implementatie
  5. Realisatie van alle online en offline communicatiemateriaal
  6. Meten en bijsturen

Lees ook volgende artikels

Google analytics 4 upgrade

De upgrade van Google Analytics naar Google Analytics 4 wordt door velen gezien als de belangrijkste upgrade ooit. Ontdek hier wat deze upgrade juist inhoudt.

retail communicatie - bind je klanten aan je merk

Klanten behoud je door ze te binden aan je merk. Oké logisch, maar hoe? Er zijn verschillende niveaus waarbij je klantloyaliteit stimuleert. Lees het hier in ons artikel!

Blogartikel "Pubmarket! wint twee B2B Press & Communication Awards!"

Met de campagne ‘Diamonds with a story’ voor diamantproducent Rio Tinto Diamonds en het UniKIT-programma van Unilever Food Solutions behaalde Pubmarket! twee topawards!