Back to top

Cases: Rio Tinto

 
Merkactivatie case van Pubmarket! voor Rio Tinto over “Een scherpe digitale strategie voor Rio Tinto”.

Een scherpe digitale strategie voor Rio Tinto

Communicatiebureau Pubmarket! ontwikkelde een volledig nieuwe digitale strategie voor Rio Tinto Diamonds van A tot Z. Alles begon met desk research en benchmarking van het digitale landschap in de B2B markt en in het niche-segment. Markt- en trendanalyses werden uitgevoerd om de positionering van het merk te bepalen. In een 2de fase werd er een interne digitale audit opgezet door interviews met stakeholders en een complete analyse van alle bestaande Rio Tinto websites (20 in totaal) uit te voeren.
 
Brand activation - Rio TintoMerkactivatie case van Pubmarket! voor Rio Tinto over “Een sprankelende strategie voor Rio Tinto”.

Een sprankelende strategie voor Rio Tinto

Communicatiebureau Pubmarket! creëerde vier verschillende verhalen voor het ‘Diamonds with a StoryTM’-platform in opdracht van Rio Tinto Diamonds. De verhalende stijl is een frisse wind ten opzichte van de zeer productgedreven strategie in de sector.