Back to top

Cases: Prik&Tik

 
Dealer marketing en retail communicatie case van Pubmarket! voor Prik&Tik over “De coole bak van Prik&Tik”.

De coole bak van Prik&Tik

In 2015 benaderde Coca Cola Prik&Tik om samen de verkoop van Coca Cola via het Prik&Tik netwerk te boosten. De actie was een succes en beide partijen beslisten om hier in 2016 mee door te gaan, samen met een ander sterk merk: AB Inbev.
 
Dealer marketing, event communicatie en retail communicatie case van Pubmarket! voor Prik&Tik over “Een toast op 30 jaar Prik&Tik”.

Een toast op 30 jaar Prik&Tik

2014 was een belangrijke mijlpaal voor de Prik&Tik keten. De drankenketen vierde zijn dertigste verjaardag en deed dat in stijl door de fusie met branchegenoot Cobeli. Communicatiebureau Pubmarket! zorgde er met een druk bijgewoonde persconferentie voor dat zowel de dertigste verjaardag van Prik&Tik, als de fusie met Cobeli en de positionering van de organisatie uitgebreid in de pers aan bod kwamen.
 
Dealer marketing en retail communicatie case van Pubmarket! voor Prik&Tik over “Make-over Prik&Tik Leopoldsburg”.

Make-over Prik&Tik Leopoldsburg

Einde vorig jaar zorgde communicatiebureau Pubmarket! voor een grondige opfrissing van de huisstijl van Prik&Tik. In dezelfde periode werd de Prik&Tik winkel in Leopoldsburg al even grondig verbouwd. Het ideale momentum om de nieuwe huisstijl te implementeren in de totaal vernieuwde winkel.
 
Dealer marketing en retail communicatie case van Pubmarket! voor Prik&Tik over “Een nieuwe online community, daar drinken we eentje op!”.

Een nieuwe online community, daar drinken we eentje op!

Om het online imago van drankenspecialist Prik&Tik te boosten, creëerde communicatiebureau Pubmarket! de Facebook communitypagina ‘Daar Drinken We Eentje Op’. ‘Daar Drinken We Eentje Op’ is voornamelijk een contentpagina met informatieve posts over bieren, wijnen, geestrijke drank en frisdranken.
 
Dealer marketing en retail communicatie case van Pubmarket! voor Prik&Tik over “De Kerstman in een TV-spot voor Prik&Tik”.

De Kerstman in een TV-spot voor Prik&Tik

Communicatiebureau Pubmarket! heeft een TV-spot gemaakt voor drankenspecialist Prik&Tik met in de hoofdrol de ster van het seizoen: niemand minder dan de Kerstman. De hartverwarmende kerstspot werd uitgezonden op nationale TV-zenders VTM en 2BE.
 
Dealer marketing, event communicatie en retail communicatie case van Pubmarket! voor Prik&Tik over “Een winnende WK-activatie”.

Een winnende WK-activatie

Voor drankenspecialist Prik & Tik, ontwikkelde communicatiebureau Pubmarket! een strategisch plan en de marketing rond de wervelende WK-hype. Rond deze periode werd een multi-channel communicatieaanpak ingezet, van een online én offline mediaplan tot een eigen WK-krant.
 
Dealer marketing en retail communicatie case van Pubmarket! voor Prik&Tik over “Van 20% naar 70% naamsbekendheid”.

Van 20% naar 70% naamsbekendheid

Prik&Tik is in enkele jaren tijd de grootste drankhandelketen van Vlaanderen geworden. Al 115 drankencentrales sloten zich aan bij de coöperatie om samen een aantrekkelijk alternatief te vormen voor de supermarkten. Daardoor heeft de groep zich in sneltreintempo op de kaart gezet. Sinds 2011 verzorgt communicatiebureau Pubmarket! de retail communicatie van de groep.