20 jaar TinQ

TinQ is een snel groeiend Nederlands netwerk van ondertussen bijna 400 onbemande tankstations. TinQ, een divisie van de Enviem groep, dankt zijn succes zonder twijfel aan zijn no-nonsense aanpak en de strategische ligging van de stations, maar ook zijn creatieve en impactvolle promotieacties.

  • Creative concept / Design
  • Copywriting
  • Production / Development
  • On- en offline touchpoints
  • Brand activation
  • Public relations
  • Social mediamarketing
  • E-mail marketing
www.tinq.nl

‘TinQ-en met fun!’

De TinQ Mazzeldagen met extra korting, de TinQ MAX.KORTING acties tijdens de Formule 1-weekends en de gratis-tanken-acties met BN-er Jack Plooij groeiden binnen de kortste keren uit tot echte begrippen. Niet alleen omwille van de leuke kortingen, maar ook en vooral omdat het steeds met een knipoog is: ‘TinQ-en met fun!’

Pubmarket! tekent telkens voor het creatieve concept en de on- en offline promotie van deze acties. Vooral de combinatie van de inzet van de eigen website in combinatie met de TinQ4U-app, Facebook en Instagram zijn bewezen best practices.

Ondertussen bestaat TinQ 20 jaar en dat moest trouw aan de reputatie spectaculair gevierd worden. En spectaculair was het! Tijdens de feestperiode kon je dagelijks in vier TinQ-stations een uur tanken aan de prijzen van … 20 jaar geleden. De actie ging onmiddellijk viraal. De eerste facebookpost over de actie werd binnen de kortste keren 641 keer gedeeld en de pers pikte het verhaal gretig op. Niet alleen in Nederland trouwens, maar ook in België. De kracht van deze actie was in de eerste plaats de kracht van het creatieve idee, maar ook de kracht van een zorgvuldig geplande online communicatiecampagne en de PR-aanpak.

Resultaat? Op één week tijd steeg het aantal downloads van de TinQ4U-app met maar liefst 38%! Dat de servers even plat gingen door het massale dataverkeer namen ze er bij TinQ graag bij.