Back to top

Delhaize wint vakjuryprijs voor Beste Folder van 2016

Gamma, Mediamarkt, Kruidvat en opnieuw Delhaize waren de categoriewinnaars van de consumentenpoll.

Net als vorig jaar ging Delhaize met de prijs van de vakjury aan de haal. De jury, met daarin onder meer vertegenwoordigers van Retail Detail, BD myShopi, Profacts en communicatiebureau Pubmarket!, had het over de voortrekkersrol van Delhaize: “Met hun folder stimuleren ze anderen om beter te doen”. Ook de sublieme fotografie en creativiteit van de folder springen onmiddellijk in het oog. De Delhaize folder is een echte bron van inspiratie voor de klant. En de consumenten zitten op dezelfde golflengte, want ook zij kozen Delhaize tot de beste folder in de categorie Supermarkten.

In de andere categorieën kozen de consumenten voor Gamma (Home, DIY, Tuin & Dier), Media Markt (Electro & Telecom) en Kruidvat (Beauty, Lifestyle & Merken).

De folder blijft bijzonder relevant tussen een hele resem (digitale) activatiemedia. Jean-Pierre Breels, CEO Pubmarket!, stelt dat in de omnichannel communicatiemix de folder als offline medium nog steeds een doorslaggevende rol speelt om de klanten daadwerkelijk naar de winkels te leiden.

Zowat 25.000 consumenten brachten online hun stem uit op hun favoriete folders. Het succes van deze verkiezing enthousiasmeert de organisatoren om door te gaan. Hoewel de folder zijn waarde al meer dan bewezen heeft, is er altijd ruimte voor meer: meer impact, meer activatie. Afspraak volgend jaar op 23 november voor de vijfde editie van de Folder van het Jaar!

Lees ook volgende artikels

Blogartikel "Pubmarket! wint twee B2B Press & Communication Awards!"

Met de campagne ‘Diamonds with a story’ voor diamantproducent Rio Tinto Diamonds en het UniKIT-programma van Unilever Food Solutions behaalde Pubmarket! twee topawards!