Back to top

Content marketing in 2017: What’s next?

Content marketing is steeds in verandering. En nu 2017 dichterbij komt, is het handig om te weten wat je allemaal te wachten staat. Een goede voorbereiding is het halve werk, niet waar? Hier zijn alvast de belangrijkste content marketing trends voor 2017:

1) Goede content marketing strategie
Aantrekkelijke content creëren en deze juist toepassen wordt steeds belangrijker voor een onderneming. Consumenten worden kritischer en selectiever in de content die ze voorgeschoteld krijgen. De kunst ligt dus in het bedenken van een goede content marketing strategie: hoe ga je kwaliteitsvolle content creëren en implementeren? Consumenten willen immers niet alleen geïnformeerd worden over je product of service, maar ook geïnspireerd en verrast worden. Goede content begint dus bij een goede content strategie.

2) Personalisatie en user-generated content
Gepersonaliseerde content en user-generated content zullen steeds belangrijker worden om de content van jouw merk te differentiëren. Hyper personalisatie zorgt ervoor dat een kleinere doelgroep voor hun relevante content te zien krijgen. Hiervoor moet je wel een goede targeting instellen. Personalisatie is immers een hele uitdaging voor grote doelgroepen. Hyper personalisatie zorgt dus ook voor hyper targeting.

3) Visualisatie: right here, right now

Video content is sinds dit jaar aan een opmars bezig. Hoe visueler de content, hoe beter. Maar in 2017 gaan we net een stapje verder. Gewone video content zal dan niet meer volstaan. In tegendeel, video content zal volgend jaar vooral draaien rond het “hier en nu”. Denk maar aan de opkomst van 360° video of live video’s. Zorg er dus zeker voor dat video voorkomt in jouw content strategie: in ‘the heat of the moment’ en op een originele manier.

4) Content (marketing) automation
Marketing automation is niet nieuw en toch maken maar weinig bedrijven er gebruik van. In 2017 zal dit (moeten) veranderen. Het handmatig creëren, plaatsen en managen van waardevolle content zal onmogelijk worden. Tools zullen de bovenhand nemen en dus is overschakelen naar content automation noodzakelijk. Deze technologische innovatie zal ervoor zorgen dat alle content op tijd ingepland en gepromoot wordt op verschillende kanalen.

5) Influencer marketing
2016 was het jaar van de bloggers en vloggers. Hoewel dit eigenlijk begonnen is als een soort van hype, mag je de invloed hiervan niet onderschatten. In 2017 zullen deze influencers nog steeds een belangrijke rol spelen. Houd er rekening mee dat je enkel social influencers inschakelt die geloofwaardig zijn en die perfect afgestemd zijn op je doelgroep.

Conclusie
Het schrijven en maken van goede content is één ding. Maar als er geen goede content strategie achter zit, verdwijnt jouw content in de massa. Content moet opvallen in 2017. Zorg er dus voor dat visuele en gepersonaliseerde content niet ontbreken. Schakel content automation en influencer marketing in om stand te houden in de steeds complexere wereld van content marketing.

Wil je als eerste alle nieuwtjes over communicatiebureau Pubmarket! weten?

Goed idee. Wij sturen regelmatig een nieuwsbrief uit. Schrijf je hier in!

Lees ook volgende artikels