Back to top

Dorien Breels geeft politici masterclass social media

Vrijdagochtend 26 april verzamelden de Limburgse politici op de speelplaats van de Stedelijke Basisschool in Kermt. Onder meer zes burgemeesters, twee schepenen, acht parlementsleden en vijf lijsttrekkers namen plaats op de schoolbanken. Dorien Breels, zaakvoerder van digital agency Markedeer, een dochteronderneming van Pubmarket!, spelde hen de les en gaf nuttige tips over wat kan en wat niet kan op het net. De leerlingen van het zesde leerjaar gaven de politici deskundige smartphone- en IT-ondersteuning. Jan Peumans, voorzitter van het Vlaams Parlement, hanteerde ook in de klas de voorzittershamer om de orde en tucht te handhaven.

Vandaag zijn we precies één maand voor de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. In de laatste rechte lijn naar de stembus, wanneer de spanningen hoog oplopen, is de kans op internetincidenten het grootst. Enkele weken geleden maakten we een röntgenfoto van de profielen en activiteiten van de Limburgse kandidaten op de diverse social mediakanalen. Daaruit bleek bijvoorbeeld dat 77% van de Limburgse kandidaten geen Facebookpagina heeft, 61% geen Twitter- en 45% geen Instagramaccount. We stelden vast dat er nog bijzonder veel ruimte voor verbetering en professionalisering is. Vandaar dit initiatief. Niet om hen in enkele uren om te scholen tot professionele digital media marketeers, wel om hen te wijzen op zowel de mogelijkheden als de risico’s die op hen afkomen. Een aanzet om deze media op een bewuste en verantwoordelijke wijze te integreren in hun campagnes”, aldus Dorien Breels.

Na de korte theoretische uiteenzetting stonden er ook enkele praktische opdrachten op de agenda. Met de hulp van de leerlingen van SBS slaagden alle politici in hun opdracht. Sommigen met vrucht, anderen met de hakken over de sloot. De Zilveren Duim voor beste de proef werd uitgereikt aan Chris Janssens, proficiat!

Pubmarket! blogartikel

Op de foto Bert Moyaers, Chris Janssens, Habib El Ouakili, Jan Peumans, Jan Dalemans, Johan Danen, Joske Dexters, Kim De Witte, Luc Wouters, Marino Keulen, Maryam Jamshid, Meryame Kitir, Sofie Mertens, Steven Coenegrachts, Steven Vandeput, Tine Jans, Veerle Schuyten en Vera jans. Wouter Beke was even brossen.

Voor meer informatie
Johan Grauwels, growth strategist, Pubmarket!
T +32 (0)11 23 04 30 – M +32 (0)473 38 65 05 – johan.grauwels@pubmarket.bewww.pubmarket.be

Do you want to stay up-to-date with all the latest Pubmarket! news?

Splendid! Subscribe to our newsletter here.